[IME] Performance en merkbelevenis verhogen door influencermarketing
- Algemeen
- 6 jul 2018 @ 11:39
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Interview
- 6 jul 2018 @ 11:39
- Redactie Online
Damien Poelhekke is managing director Benelux bij aanbieder van betaalbaar woondesign Made.com. Micro-influencers zijn veel waardevoller en effectiever dan de voor de hand liggende grote influencers, zo is één van zijn belangrijkste learnings na ruime ervaring met de inzet van influencers. Poelhekke spreekt tijdens het Influencer Marketing Event op dinsdag 11 september.
Wat mogen bezoekers van het IME van je talk verwachten?
Graag neem ik bezoekers mee hoe Made.com influencer marketing inzet om klanten te inspireren en acquireren. Door een mix van influencer- en user generated content kunnen wij dit weer inzetten in onze marketingmix en zodoende onze performance en merkbelevenis verhogen. De content dient daarnaast weer ter inspiratie voor onze designteams om trends te ontdekken en dit via nieuwe collecties snel terug in de markt te lanceren en brengen. Onlangs hebben we ook Talent Lab gelanceerd wat een crowdfunding en crowdsourcing platform is om klanten en ontwerpers de mogelijkheid te geven hun eigen designs en ideeën te realiseren en ontwikkelen via Made.com. Dit is een verdere directe approach van influencer marketing om klanten direct invloed te geven op nieuwe producten en collecties.
Wanneer en waarom besloot Made.com om via platform The Cirqle influencer in te schakelen? Hoe is dit destijds in zijn werk gegaan?
Sinds twee jaar werken we met The Cirqle waar we afhankelijk van de campagne gebruik maken van hun sterke influencer reach. Het verschil wordt met name gemaakt in de mogelijkheid tot analyse van relevante KPI’s om zo de toegevoegde waarde van influencers te berekenen. Zo werken we ook samen met meerdere partners afhankelijk van onze doelstellingen.
Maakt Made.com nog steeds gebruik van influencers? Hoe bevalt deze samenwerking, en wat heb je op dit domein in de tussentijd geleerd?
Zeker. Wij werken met een aantal influencers op continue basis, en daarnaast afhankelijk per collectie lancering of campagne. Deze set up bevalt heel goed en geeft ons de capaciteit om altijd zichtbaar te zijn en de flexibiliteit om extra te pushen waar nodig. Een van de belangrijkste learnings is dat micro influencers veel waardevoller en effectiever zijn dan de voor de hand liggende ‘grote’ influencers omdat hun content veel persoonlijker en oprecht is. Dat is voor ons als merk heel belangrijk.
Het Influencer Marketing Event vindt plaats op dinsdag 11 september in DeFabrique te Utrecht. Ga hier naartoe voor meer informatie en scoor hier je tickets.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Ed Stibbe over PIM nominatie 'Duurzame Verleiding'
- De 10 marketingtrends voor 2025 volgens Kantar: 'Een cruciaal...
- Onderzoek: 'Authenticiteit, transparantie en flexibiliteit...
- Onderzoek: 'Morele mismatch reden opstappen jongeren'
- Sanquin en Gladiator II eren bloeddonors met standbeeld
- [column] 'Employer branding is geen vak apart'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events